Ζ. Τζηκαλάγιας: Θέρμανση και αντιπολίτευση

Δεν μπορούμε όμως να μην σταθούμε σήμερα στο θέμα της θέρμανσης και την για άλλη μια φορά διάψευση που αγγίζει τα όρια της γελοιοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ και της εκπροσώπου του στην Καστοριά. Για μέρες ξόδεψαν μελάνι, ταλαιπώρησαν συχνότητες ραδιοφώνων και συγκέντρωσαν

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020

Ιστορική «Αΐντα» διαδικτυακά από το Μegaron Online

Μια ιστορική «Αΐντα», την πρώτη που μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, υποδέχεται το Μegaron Online σήμερα, Τετάρτη 20 Μαΐου, στις 9 το βράδυ

Πρόκειται για μια πολυπρόσωπη υπερπαραγωγή που, μετά την πρώτη παρουσίασή της στη φημισμένη Αρένα της Βερόνας τον Ιούνιο του 1999, ανέβηκε δύο χρόνια αργότερα με τεράστια επιτυχία στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο του διπλού εορτασμού για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Τζουζέππε Βέρντι και για τα 130 χρόνια από την πρεμιέρα του έργου στην Όπερα του Καΐρου.


Η «Αΐντα» γράφηκε ανάμεσα στο 1870 και το 1871, ως παραγγελία του κυβερνήτη της Αιγύπτου, Κεντίβ Ισμαήλ (χρηματοδότη του Μπαϊρόιτ), για την νέα όπερα του Καΐρου ως μέρος των εορτασμών του ανοίγματος της Διώρυγας του Σουέζ. Για τη δημιουργία μιας όπερας σε αιγυπτιακό στυλ, ο Βέρντι μελέτησε αιγυπτιακή ιστορία, γεωγραφία, θρησκεία. Επίσης, παρήγγειλε στο Μιλάνο έξι σάλπιγγες της Αΐντα για τη μεγάλη στιγμή του θριάμβου, στη δεύτερη σκηνή.


Η πρεμιέρα της Αΐντα ήταν επεισοδιακή. Το καλοκαίρι του 1870 ξέσπασε πόλεμος ανάμεσα στη Γαλλία και τη Γερμανία. Τα σκηνικά και τα μηχανήματα σκηνής  -που είχαν κατασκευαστεί στο Παρίσι, δεν μπορούσαν να ναυλωθούν. Έτσι, ο Βέρντι καθυστερούσε να γράψει μουσική στην ώρα του. Για αυτό τον λόγο, αντί της «Αΐντα», η Όπερα του Καΐρου εγκαινιάστηκε με τον «Ριγολέττο». Η δε πρεμιέρα της «Αΐντα» έγινε στις 24 Δεκεμβρίου 1871, με τον Βέρντι να ολοκληρώνει τη μουσική λίγες εβδομάδες πριν την πρεμιέρα.


Η παράσταση αναμεταδίδεται με την ευγενική παραχώρηση του Ιδρύματος της Αρένας της Βερόνας, και η προβολή είναι αφιερωμένη στους Ιταλούς φίλους μας.


Το τολμηρό εγχείρημα της αναπροσαρμογής σε κλειστό χώρο μιας τόσο μεγάλων διαστάσεων παράστασης έφερε σε πέρας ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες, σκηνογράφους και ενδυματολόγους του καιρού μας, ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι.


Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν λαμπρά αστέρια του οπερατικού στερεώματος.

Την σκλάβα Αΐντα από την Αιθιοπία ενσαρκώνει η Ρωσίδα δραματική σοπράνο Όλγα Ρομάνκο, τον Ρανταμές -αρχηγό του αιγυπτιακού στρατού, ο Αργεντινός Χοσέ Κούρα και την Αιγύπτια πριγκίπισσα Άμνερι η Αμερικανίδα μετζοσοπράνο Nάνσυ Μώλτσμπυ.


Μαζί τους επί σκηνής, ο μπάσος Παάτα Μπουρτσουλάτζε ως Ράμφις και ο μπασοβαρύτονος Τζέιμς Τζόνσον ως Αμονάσρο.

Το καστ συμπληρώνουν οι διεθνώς διακεκριμένοι Έλληνες ερμηνευτές Χριστόφορος Σταμπόγλης, Μαρίνα Βουλογιάννη και Γιάννης Χριστόπουλος.


Τα αριστουργηματικά πολυφωνικά μέρη της διάσημης όπερας του Βέρντι τραγουδούν η Χορωδία της ΕΡΤ και μέλη της βουλγαρικής Χορωδίας της Όπερας και της Φιλαρμονικής Εταιρείας του Μπουργκάς (διεύθυνση: Αντώνης Κοντογεωργίου).


Χορεύουν οι Ρομπέρτο Μπολλέ, Μύρνα Καμάρα και μέλη του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Σόφιας. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο πολυβραβευμένος μετρ του ιταλικού ρεπερτορίου, Ντονάτο Ρεντσέττι. Η μαγνητοσκόπηση της παράστασης έγινε στις 12 Μαΐου 2001.

Η «Αΐντα» (διάρκεια: 147 λεπτά), το πρόγραμμα και οι συντελεστές είναι διαθέσιμοι στη διεύθυνση: http://www.megaron.gr/default.asp?pid=433&la=1
Πηγή: naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου